söndag 9 februari 2014

Bidrag nr 2

Det har hittills varit alldeles för lite glitter i årets melodifestival, det ska ju vara ett överflöd av sånt i de här sammanhangen tycker jag. I schlagerutmaningen den här veckan fastnade jag dock för Martin Stenmarcks outfit, svart glittertröja och skotskrutiga byxor. Jag blev riktigt nöjd med resultatet, det är inte varje dag man gör en punkrockerälva:)
 Jag hade inget skotskrutigt papper så jag skrev ut papper istället. Jag fick förstärka rutmönstret med en vit penna för det blev lite för suddigt. Sen stämplade jag kjolen på det rutiga pappret och klippte ut den. När jag satte fast kjolen så vek jag upp ändarna på kjolen för en 3D-effekt. De mörkgrå silverpearlsen tycker jag ger en känsla av nitar, I like!




Tröjan och skorna embossade jag med ett glitterpulver. Vingarna fick sig en touch av blått glitterlim.









Nu ska jag ha lite sportlov, men med tanke på vädret blir det förhoppningsvis en hel del tid vid pysselbordet, ha det så gott/ Jenny

Thanks for stopping by, I'm entering challenge #70-fantasy, at Deep Ocean Challenge Blog / Jenny

1 kommentar:

  1. Lovely creation Jenny! thanks for joining us at Deep Ocean Challenge!
    hugs
    Nicoletta

    SvaraRadera