söndag 2 februari 2014

Bidrag nr 1

Hm... Jag börjar schlagerutmaningen på ett mindre glammigt och glittrigt sätt än jag trott, men låten som fastnade och som jag fortfarande kommer ihåg till viss del är Linus Svennings "Bröder". Erkänn, visst kan du också sjunga lite på refrängen? Kära bröder, kära, kära brö-öder....
Iaf blev jag inspirerad av både låt och artist, jag tänkte tatueringar och förlust, och så här gjorde jag:

  Först stämplade jag rosorna och stjälkarna på vit vellum





Sen färglade jag på en cardstock i samma storlek där jag också stämplade orden. Kanterna chalkade jag för en "suddig" look.




Till sist monterade jag ihop de två arken med öljetter. För lite struktur på ytan trädde jag en rosa ståltråd igenom öljetterna. Resultatet ser ni till vänster:)










När jag var klar så funderade jag på när det skulle passa att ge bort ett sådant här kort? Jag vet inte riktigt.../Jenny



1 kommentar:

  1. Men, du är ju grym! Härmed är du också ansvarig för musikbloggen på skolan :)

    SvaraRadera